Thursday, February 10, 2011

ahmad aqif faid







saje nak up gambar aqif dlm my blog... anak adik aku ni. dia sgt chomel. sechomel makcik dia ni :p (blog aku suke ati aku lah nk perasan ke ape ker) dh hampir 4 bulan di dilahirkan. so far, dia mmg membawa gelak tawa dlm rumah aku lah. bile dia nangis je, sume kelam kabut (atok n wan yg over sebnr nye).

mamat ni isap susu badan, kalau susu tin, mmg tak jalan ngan dia. dia muntah kan balik nye. so, mak dia terpakse lah buat kilang susu banyak2. penuh peti ais dek susu tuk mamat tu je. perah jgn tak perah lah kan. walau di opis, atau di mane jua. mamat ni agak kuat minum gak. tinggi org nye kot, sbb bile di bedung, nampak tinggi dia. jari2 pun panjang2.

hmmm now ni dia sdg berusaha nak meniarap. lawak sgt. bile dia senget badan je, mesti nak jerit2. berusaha lah tu konon. hakhaakkkkk. sian gak tgk bile dia dh penat tu. pastu asik main air liur je. lidah keluar2. habis basah baju. menyirap je aku tgk.

abang aku pun asik balik je now ni. tak lah mak ayah aku bising sgt. dia seronok n suke sgt main ngan aqif. abg aku tu muke je ganas, ati lembut gak tu. lagi2 ngan budak kecik2 (betul2 yg kecik2 je, yg bsr sikit dia buli).

now mak aku yg jaga, sbb tak de org nak jaga baby. payah tau cr nye. org tak mo jaga baby. payah katanye, pastu nnt ade banyak masalah. so mak aku n auntie nanny blakang umah tu lah yg tlg jaga kan. nasib baek auntie nanny tu baek :) dia pun suke sgt ngan aqif. mak uda n mak long aku pun tak abis2 ngan dtg jumpe aqif. heheee.. tp alhamduillah lah, nasib mamat tu baek, ramai org suke dia. yelah kan, baby, sape tak suke kan?!

aku?! Hehehee aku lagi lah happie. dgn ade nye si kenit di rumah, mummy mesti happie kan. kalau balik tu, tak lah bosan sgt. bile dia tido or balik klang, boring skit ahh… kadang2, tak sbr nk tggu dia besar, tp kdg2 aku risau bile pk kan proses pembesaran dia. mcm2 bnd akan dia hadap. boleh ke dia, tak rosak ke dia, pandai ke dia, tak kene tipu ke dia, mcm2 lagi lah kau pk. tp aku doa kan yg terbaek aje buat ahmad aqif faid. Moga dia menjadi hamba allah, anak, manusia dan makhluk yang soleh, baek, adil, bijak, sopan, bertanggungjawab, lain2 kebaikan serta berjaya dunia n akhirat terutamanya. Aminnnn…

mummy sayunk awak :)

No comments: