Sunday, July 12, 2009

koma,

JANGAN PERNAH MENYESAL...

kalau itu yang tertulis dan tersirat dalam lipatan buku teks hidup aku, ape lagi yang perlu aku pikirkan. hanya ikut dan nikmati nya sahaja. TUHAN sesungguhnya KAU MAHA MENGETAHUI dan MAHA BESAR. KAU telah tetapkan hanya yang TERBAIK untuk HAMBAMU yang amat kerdil ini. setelah aku berusaha, berdoa, tawakal, berpikir, termenung, buat kire-kire, membaca, berbincang, ber ber ber... akhirnya keputusan TELAH diBUAT. hanya ALLAH YANG MAHA BESAR, aku, diriku, otakku, hatiku, badanku, pikiranku, akalku yang PERLU TAHU KEPUTUSAN itu. RAHSIA... hakhakakakkk.

Apa pun yang terjadi JANGAN pernah MENYESAL dengan keputusan ini. Ia nye sebahagian dari warna warni, masam manis, pahit jerih, hitam putih, baik buruk KEHIDUPAN insan yang bernama AKU. Biarlah aku yang mencorakkan liku2 HIDUP aku. kau, dia, kamu, mereka, anda semua adalah sabahagian dari sejarah yang telah tercorak dan terwarna dalam hidup aku. trima kaseh untuk itu. tanpa semua itu, mungkin hidup aku tidak seINDAH ini.

ape pun yang terjadi, JANGAN LUPE UNTUK TERUS TERSENYUM dan BERSYUKUR dengan nikmat dan KASEH SAYANG dr ALLAH S.W.T. REDHA dgn setiap KEJADIAN...

-from dzi to dzi and only for dzi-

5 comments:

farah@nina said...

Hi ngah! lama x update blog? Sharelah something.. jgn buat all ur readers tertanya2.. apa yg koma 2.. harap semuanya ok..

ayin1911 said...

weh makcik...
amboiii..nk brmisteri-misteri plak!!
berpujangga2 gitu..
aku lempangggg karang..tetibe garang!!
hihihi..xlah..

weh..r u ok babe??
ape2 bole aku tlg..kasik tau ehh!!

herman said...

ciplak puisi kat ner pulak ni Ngah?? kehkehkeh

dzi said...

hello en man, ini original k. sendirian berhad punye

Zaida Z said...

hihihihi.. ngah? hihihih.. adakah...??