Friday, February 25, 2011

perasaan itu kurniaan dr Yang Esa

hmmmm, bercinta! manusia2 sekeliling aku asik bercinta aje lately ni. aku asik disajikan dengan berita dan cerita tentang cinta. tentang mereka yang bercinta, tentang mereka yang dicintai (yang ni bertuah badan) dan juga tentang teater terima kaseh cinta (apehal plak tetibe).

bercinta.... adakah bertuah? gumbira? senang hati? sedeh hati? murung? sakit?!! atau ape2 aje rase yg mampu dirase... jawapan nye pasti pelbagai genre. lain org lain rase, lain org lain cara. kan?! aku kamu dia dan meraka juga berbeza. ejaan pun lain, maksud pun lain, pastinya berbeza.

sama mcm yang aku dengar tentang cinta orang2 disekeliling aku. yg mcm2 genre nye. yg bercinta ada yg bahagia, ada yg sdg bersedeh dan ade juga yg telah merana... yg bertunang juga begitu... apetah lagi yg telah berkahwin, anak baru lepas belajar isap jari, mak bapak dh tak sehaluan... ayakkkkk ngeri ngeri ngeriiiii.
tapi itulah asam garam dunia hiburan... eh! duniawi. takdir yg tertulis. corak dan warna yg menchantek kan lipatan hidup kita dimasa2 akan datang :) tanpa perkara2 yang sebegitu maka pincanglah sejarah akan bakal tertulis kelak.

cinta perlu! cinta mesti! cinta pasti! cinta palsu! (eh silap, tp ada) cinta terdiri dr pelbagai lapisan. antara pasangan kekasih, antara parents dan anak2, antara kawan2, antara adek beradik, antara atok nenek dan cucu, pakcik/makcik dan anak saudara, antara jiran2, antara saudara mara, antara guru dan murid, antara garisannn(wei! wei! wei!), dan antara semua jenis yang saling mencintai...

cinta adalah perasaan. cinta adalah ANUGERAH dr Yang Maha Esa. cinta tak salah, org yg salahguna cinta. tapi tak salah kalau kita tidak bercinta(sape tak nak dicinta or mencintaikan) andai itu takdirnya :)

Dan yg akan terjadi, andai tak sama dgn kehendak hati, insyaAllah ku redha ketetapan Illahi...

jadi bercinta lah kamu selagi masih diberi rasa itu. andai satu hari nikmat itu di tarik semula, jangan lah kau mempersoalkan tentang keadilan...

*hargai cinta*

:)

3 comments:

LieNa said...

setuju2...

dzi said...

setuju yer. part mane yg setuju tu?

eida said...

Cinta Dtg Dan Pergi, Tapi Cinta Sejati Akan Bkekalan Jika Kita Tahu Mghargainya.... Dan Jika Cinta Yg Kita Ada X Sama Dgn Kehendak hati, Redhalah Dgn Ketetapan Illahi Mungkin Di Sana Ada Yg Lebih Baik Menanti....