Tuesday, October 7, 2008

happen on SUNDAY > 5.10.08












kepala yang di sengat!

ni citer kelakar sedih sebenarnye. pagi2 around 7.15am my mom ketut pintu bilik. "bukak pintu cepat..." kata nye. nape aku tny ngan malas tahap cipan nye... "ayah kene sengat penyengat lah... bukak cepat". haa ape lagi melompatlah aku turun dr katil aku yang empuk2 keras tu. cpt2 g tengok ayah. ayah tgh picit2 kepala dia. Ya Allah, penyengat tu memberi suntikan kasih sayangnya kat kepala bapak aku. kuwang ajorr. hmmm ape lagi kami pun dgn pantas nya pergi klinik. hmmm dapat lah bapak aku 2 suntikan padu, 1 kat kepala tmp gigit tu n 1 more kat tangan tuk elak kancing gigi. kepala tuk tahan sakit. sian dia... sakit weiii... aku ade tangkap gambar binatang kecil yg membawa bencana tu, tp blom download lagi. nanti aku masukkan. bile balik n sakit bapak aku dah reda, dengan selamba dia kata, "agaknya penyengat tu ingat kepala ayah ni sarang dia lah..." selamba je dia cakap.... hakahkahakahkk kite org gelak tak ingat lah... hehheee..

pastu, dlm kul 11.00am kami keluar umah g klang. sebab dah janji ngan kak zai nak g umah dia. n ayah pun dah ok. so beraya lah aku. kat umah kak zai makan ayam goreng sedap n nugget sedap. byk aku makan nugget tu. heheheheee... lama gak lepak umah kak zai. borak2 ngan mak dia lagi, tompang semayang jap before gerak. n sempat 'paw' kak zai 100 plus sebotol besar. hakahkahaak... TQ kak zai. TQ so much!!!

hmmm perjalanan beraya kami diteruskan ke umah kawan ayah. rupa2 nya umah kawan ayah tu betul2 depan umah si wan hamizah tu! boleh tak? what a small world haa?! hmmm kat sini ada mcm2 makanan. sedap2 nampaknya. tapi sebabkan aku dah makan kat umah kak zai td dgn kuantiti yg agak byk, so aku hanya mampu makan 4 batang satay n kerepek n kek aje. minum air oren. hehehehee... wan tak de kat umah tapi dia suruh singgah gak sebab mak dia ada, tapi aku mcm segan plak. so time aku tgh pk2 nak singgah ke tak umah dia, tetiba mak ayah dia muncul kat umah kawan ayah tu. dia org pun dijemput ke open house tu... ape lahi, terkejut banget mak wan tgk aku kat situ. 'ehh, ko buat ape kat sini?" hehehehe... aku pun xplain lah kat beliau. tapi beliau maish dalam keadaan terkejut. hehehe. bile dah jumpe mak wan kat sini, haruslah dia ajak g umah dia beraya. so untuk tak menghampakan mana2 pihak, aku, pak zehan n mak enon pun pegilah umah wan. dah lah memang aku park kete kat depan umah pompuan tu. kalau tak singgah memang derhaka lah. hhee. umah wan kami minum n makan kueh jer. dah tak leh masuk yang lain dah, kenyang banget. mak ayah aku borak ngan mak ayah wan bagai nak rak! topik perbualan ialah, membincangan hal kedegilan anak masing2... huhuhuuu termasuk citer pasal aku lah tu. degil! hmmm mmg pun aku ni. hhee.. pastu ingat nak g raya lagi, tapi abang aku cakap nak balik umah tgk ayah. so, kami pun balik lah selayang balik. habislah jalan raya kami hari tu. last2, tunggu punye tunggu si pezal yang janji nak balik, tak muncul2. rupanya dia kene kerahan tenaga bekerja pada hari AHAD yang hening. hakahkk.. dah malam baru balik. pastu kene 'paw' belanja McD. hehehe...

alhamduillah... kenyang.

No comments: