Wednesday, December 10, 2008

haa! nak tgk citer melayu ke?!

hmmmm... macam tulah reaksi setengah2 org kat keliling aku bile aku ckp aku nak g tgh citer melayu. hmmm keji lah kan. aku cukup tak paham manusia yg berdarah melayu n bercakap melayu hidup dlm 'melayu' tp caci hasil karya bangsa melayu. MALU lahh geng ada melayu mcm ni. bile org kata tak sedar diri, or kata 'makan belacan belagak makan cheese' marah plak korang ye.
ape yg salah nye tgk citer melayu, malu?! aduhh.. pada aku citer2 melayu kat wayang tu dia org buat mengikut kehendak org melayu@malaysia. aku suke je tgk. fine kalau korang tak nak tgk, tp tak payah KUTUK lah! please ok, just dun! aku bengang gile bile 'org2' ni start bersuara, "haa? citer melayu ker?" menyirap betul aku dgr.
eerrrrrrrrrrrrrr. GERAM!!! bengong! menci lah! ahhh lantak korang lah... yang penting aku mmg support citer buatan MALAYSIA... MALAYSIA BOLEH! citer2 baru kat wayang ni aku dah tgk 'selamat pagi cinta' & 'antoofighter : Amukan Drakulat' hakahakahkkkk best2! n aku akan tgk 'Lous&Faun' & 'HISTERIA'. insyaallah... tak sabau rase nye. aku bukan tak tgk citer2 bahasa lain. aku tgk gak. citer omputih, thai, indon, hindustan pun aku layan tau. ehhehehe.

mmmm.. tak pelah, what ever it is... ini semua hak individu. HAK AKU n HAK KORANG lah. yang penting korang jgn lah caci bangsa sendiri. cermin diri dulu k.

'chintailah yang menchintai kamu... bukan yg mencaci kamu'

>>peace + luv 4 ever<<

5 comments:

~ IsMa ~ said...

well... most of the melayu dah lupa yg they all melayu. thats y la ada yg memperlekehkan bangsa sendiri... mengagungkan bangsa lain... filem melayu best pe... nak tanding filem omputih mmg la x bape sgt lg sbb budget kite bkn sama mcm dorg. dorg filem seluruh dunia leh tayang... kite setakat negara jiran... should be support sesama sendiri la kan...

ayin1911 said...

Ngah..
Aku tgk citer melayu gak tau..sepi..duyung..ayat2 cinta..ehh..i2 citer indon..hihi..

ape2 pn ngah..kite suka ape yg kite suke..org lain xde hak nk ckp pape..ko byr..ko tgk..ko puas ati!!
mulut org ngah..kengkdg mmg mcm bangkai!!uihh..aku plak emo..ngeee...

dzi said...

betul2 kata2 korang berdua diatas. TQ sbb paham aku. hehehehee... dgn kata lain, SUKE HATI AKU LAH KAN!

Anonymous said...

DUSHUMMM!!! terkena tumbukan mu tepat pada ku...heheehhe..

ku akui ku kurang melayan cerita melayu di panggung2 dan kelab2 kabaret seumpamanya...hahhaha...tapi ingat3, aku melayan nya di ASTRO DRAMA MEGA...
EN MEGA yg HENSEM tu kan ada untuk menceritakan segalanya...hehehehe

dzi said...

maaf pada yang terasa... HAKAHAKAAKAKAKAK