Friday, December 12, 2008

"skybridge ok, bukan jejantas..."

hehehehe... itulah kata2 aza yang melambangkan keterujaan beliau sewaktu sign board skybridge KLCC kelihatan.

semalam, 11hb Dec 2008 hari Khamis telah tercipta sejarah dalam diri aku n aza. hakahkahakk keunikan reka bentuk bangunan berkembar yang menjadi tatapan kami 10 tahun yang lepas setiap kali sebelum masuk klass tuition (MING) telah kami tawan. cewahhh... sebenarnya, aku n aza memang simpan cita2 nak melintas jambatan KLCC tu dan akhirnya selepas 10 tahun, masanya telah tiba... aku n aza telah merealisasikan impian kami. dengan bantu beberapa pihak yang telah bersusah payah membantu, kami telah berjaya mendapatkan pas menaiki 'skybrigde KLCC'. yahooooo..... alhamduillah. naik lift pegi tingkat 41 dalam masa 41 saat sahaja (kagum ni), kami telah menjejakkan kami di 'jejantas' udara tu. YA ALLAH... seronok nya aku dapat jejakkan kaki kat situ. bestt sgt. ape lagi, bergambar sakan lah kami. sebabkan ketejuraan kami tu, sampai ade satu couple mat salleh ni sound, "having fun?" "hakahakhakk of course I am" aku jawab. (malu sebenarnya dol) siankan, after 10 years baru dapat naik.

Yg lawak nye, after 10 years baru aku tau benda tu boleh dinaiki oleh rakyat jelata n its FREE ok! Sian kan aku. napelah selama ni tak de org nak bg tau or aku nak amik tau! cehhh... tak pe, yg penting aku dah naik. bangunan jauh2 semua nampak. itu belum aku sampai tingkat 70++ 80++ kan. mesti nampak umah aku. heheee...

puas hatilah aku. walaupun kat atas tu kami dibenarkan stay for only 10min je. eeye, betul! 10min je. ramai org yg datang, masa kami sampai tu dalam kul 1.00 pm mcm tulah, tiket dah habis tuk ari tu. nasib baik kami dah deal dulu dgn bantuan mereka2 yg berhati mulia. TQ so MUCH guys... n Thanx a LOT to AZA gak dr aku. TQ za. sbb kalau bkn sbb dia mesti aku tak dpt naik lagi! muahhh... heheheee

turun dari 'jejantas' tu, mcm2 ade kat bawah tu. from souvenir shop, sejarah KLCC, ade mainan IQ n lain2lah. kami pun cube lah ape lagi...


5 comments:

::: c i k j e n a h ::: said...

hahaha.. memang patut pun mat salih tu tegur ko... dan aku dpt bayang kan macam mana keadaan ko kat sane tau ... kui kui kui...
kesimpulannya disini .. aku pun tak pernah pegi lagi ... kah kah kah

ayin1911 said...

Uisshh...tetibe aku teringin nk g..
nanti blk aku nk g lah..hihi..
sibuk nk g tgk tmpat org..
tempat sndiri x abis pusing lg..

p/s: ngah..nanti bwk aku pusing eh?eh?eh?

dzi said...

cikjenah: well u know me... ;P

ayin: ko sanggup bayor cost pembiayaan pemandu pelancong tak? kui kui kui... berehhh lah tu...

LieNa said...

Alah...keciwanya aku...Nyampahlah camni

Anonymous said...

walawehh...gambar aku sangat buroks yee...
bukankah ko kata setiap gambar yg ko tangkap akan merubah bentuk menjadi sangat cantik walaupun buruk sekali, penipuan minda apa yg ko lakukan padaku??? gagagagga...